Цей вид зовнішньої мотивації допоможе розкрити потенціал підлеглих.
Вивчення і застосування мотивації вдосконалення – важлива, але далеко не всім відома частина хорошої роботи начальника. Тим часом цей метод допомагає правильно надихати команду на великі досягнення і спонукає співробітників професійно розвиватися щодня.
У чому особливість мотивації вдосконалення
Ця концепція ґрунтується на ідеї, що ми хочемо розв’язувати задачі, щоб продемонструвати свої знання та вміння. Наприклад, якщо ми з успіхом завершимо складний проєкт або виконаємо важке завдання, а потім ще й отримаємо похвалу від сім’ї або колег, то повіримо у свою компетентність як фахівця.
Успіх і визнання дають змогу усвідомити, що ми можемо контролювати якість своєї роботи, а відчуття власного професіоналізму мотивує на нові перемоги.
Чому така мотивація ідеальна для роботи
Похвала за виконані завдання надихає працювати на такому ж рівні, щоб отримати ще більше схвалення. А почуття задоволення від того, що твою роботу помітили, стає приємним бонусом. Співробітники, які чітко виконують завдання, успішно опановують нові навички та регулярно отримують схвальні відгуки, підсвідомо створюють для себе свою власну систему винагороди та продовжують удосконалюватися. Усе це позитивно впливає на їхню самооцінку.
Поступово кожен співробітник встановлює самому собі високу планку стандартів роботи. Йому більше не потрібна похвала з боку та додаткова мотивація. Завдяки усвідомленню свого професіоналізму такі працівники «генерують» натхнення зсередини.
Крім того, люди, які вважають себе компетентними, зазвичай більше стараються і частіше обирають складніші завдання. Вони також вирізняються здоровою самооцінкою і чудово розуміють власну цінність.
Як застосувати мотивацію вдосконалення
Давайте завдання залежно від інтересів підлеглих
Співробітники виявлять набагато більше бажання вдосконалюватися в тій галузі, яка їм справді цікава. Коли працівник не думає про особисті цілі чи заохочення, робота супроводжується максимальною залученістю. І це значно підвищує ймовірність того, що співробітник стане крутим професіоналом.
Не давайте занадто складні завдання
Заохочуйте співробітників братися за завдання, які трохи складніші за їхній нинішній рівень. Це мають бути завдання, до виконання яких співробітники зовсім трохи не дотягують.
Не забувайте про конструктивну критику і розбір помилок. Такий підхід створить правильний баланс: працівники зростатимуть, виконуючи нові завдання, і розумітимуть, що помилки – це нормальна частина прогресу.
Допомагайте правильно обирати завдання
Успішне виконання завдань посилює відчуття власної компетентності. Але якщо людина постійно провалює завдання і не знаходить підтримки та допомоги, ефект буде прямо протилежний. Тому важливо надихати співробітників на складні, але досяжні цілі.
Якщо завдання занадто легке, підлеглий може занудьгувати і навіть відчути незручність, що саме йому дістається таке елементарне завдання. Правильно обраний проєкт, навпаки, мотивує на нові досягнення.
Не забувайте про зворотний зв’язок
HR-менеджери або начальники відділів можуть допомогти колегам отримувати нові знання й опановувати нові навички. Для цього потрібно давати зворотний зв’язок і пояснювати, що тільки самі співробітники можуть контролювати своє навчання.
Нагадуйте працівникам, як багато вони зробили і як сильно їхні результати покращилися, як порівняти з першою спробою. Зосередьте увагу на процесі навчання і на тому, наскільки ефективно воно проходить.
Заохочуйте саморозвиток
Тут стануть у пригоді цілі вдосконалення. Це прагнення, яких ми ніколи не зможемо повноцінно досягти. Вони потрібні для того, щоб ми ставали кращими щодня і нам завжди було до чого прагнути.
Наприклад, навіть якщо ви пройдете безліч курсів і станете висококваліфікованим маркетологом, ваше навчання не закінчиться, тому що сама сфера маркетингу продовжує розвиватися.
Зосередженість на отриманні нових навичок і постійне навчання дадуть змогу не пасувати перед складнощами та перешкодами.
Хваліть співробітників
Схвалення саморозвитку з боку керівництва також допомагає співробітнику відчути себе хорошим фахівцем. Тому не забувайте публічно заохочувати за добре виконану роботу і докладені зусилля. Це дасть підлеглим зрозуміти, що професійний розвиток у вашій компанії або відділі заохочується, і мотивує їх на подальше зростання.